5 MEI BEVRIJDINGSDAG

Het Bevrijdingsfestival
Locatie: Weimarstraat van Koningsplein tot Regentesseplein
Wandelroute: Van het lommerrijke artistieke Koningsplein, via de rocking Weimarstraat tot aan het statige muzikale Regentesseplein

Kinderatelier
Onder professionele leiding kunnen kinderen zich uitleven in de (toegepaste) kunsten. Vast staat inmiddels dat Galerie Wapiti mozaiek workshops zal verzorgen. Verder zal Marcel van Deursen met kinderen gaan kleien. Beertje uit de Weimarstraat zorgt voor de bloemen, en verschillende vrijwilligers gaan samen met de kinderen bloemschikken.
Voor de workshops hebben we een flink aantal kramen en stoelen gehuurd, er is dus nog plek voor andere workshops, zodat, ook als er af en toe een buitje valt, het programma gewoon door kan gaan. Op een vrije plek op het plein, zullen kinderen onder begeleiding van Magda Corel en Yvonne van Helvoirt twee grote panelen beschilderen. Verder zullen er workshops djembee gegeven worden onder de bezielende leiding van Jens Meijer en workshops Aikido door Robert van den Bosch.

Kinderspel ( Kinderwerk Segbroek )
Door kinderwerk Segbroek, zal in samenwerking met vrijwilligers van BCOM een spel middag worden gegeven.Dit zal plaatsvinden op de Weimarstraat tussen de Suezbrug en in de van
Bylandtstraat

Kunst en Cultuur
In samenwerking met Uitvinderswijk zal het artistieke deel van het evenement worden ingevuld; kunstenaars uit de buurt komen “uit de kast” voor expositie, demonstratie en lering en vermaak. Als iets kenmerkend is voor de bewoners van onze wijk, is het wel de kunstenaars die hier wonen. Muziekanten, dansers, beeldend kunstenaars, fotograven, ontwerpers, architecten, meubelmakers : velen hebben hun thuis in het Regentessekwartier.
Op of naast het Koningsplein verrijst een podium met interactief theater: “de Kandidaten”.

Sport en Spel

Leer inline skaten

Kristoff van Evorsa geeft (gratis) instructie inline-skaten. Je kunt gratis inlineskates lenen, en deze op een klein straatparcours uitproberen. Kristoff geeft instructie over de bijzondere technieken van het skaten. Met het vooruitzicht van een complete baan van een kilometer rond de Verademing is het voor vele van onze buurtgenoten een uitgelezen mogelijkheid om hun fitness wensen een mooi begin te geven. Inline skates in alle maten zijn aanwezig !

Skateboarden
Voor Paul’s Skate, Board + Bike shop, geloof het of niet, vinden skatewedstrijden plaats. Vanaf 13.00 uur inschrijven in de shop op nummmer 32 voor de skaters tot 13 jaar; de wedstrijd start om 14.00 uur. De eerste prijs is een skateboard twv € 140 ! Vanaf 17.00 uur gaan de 13+ ers voor de best trick, snelle jams op Paul’s nieuwe Funbox met Quaterpipes. Tussendoor zijn er BMX en Trikke demo’s.

Breakdance
Om 14.00 uur start het festival tussen het Regentesseplein en de Suezkade. Stichting Aight organiseert breakdance battles. Nadat David en Terrence van de stichting Aight de afgelopen maanden workshops hebben gegeven op middelbare scholen is het nu tijd voor battles tussen de deelnemers van de workshops. Wij zijn zeer trots dat wij de breakers in onze Weimarstraat kunnen verwelkomen. Na het door hen georganiseerde “Break for cash”in het Paard van Troje hopen wij op 5 mei op evenveel succes.
Break on guys!

-------------------------------------------------------------------------------------------
+ | Ga naar de foto galerij | Download Poster
+ | Terug